گیربکس های صنعتی ابزاری هستند در جهت تنظیم سرعت و شدت نیرو و انتقال آن و همچنین تنظیم قدرت تحمل فشار. درواقع گیربکس‌ها قطعاتی هستند که باعث انتقال توان از منبع تولید به مقصد مصرف ‌کننده می‌شوند. گیربکس صنعتی در انواع و اشکال مختلف در صنایع پلیمر، کشاورزی، معدن و … کاربرد دارند. سایت توکا طرح صفاهان به عنوان تولید کننده انواع گیربکس مانند گیربکس خورشیدی، گیربکس هلیکال و غیره در این مقاله به معرفی قطعات گیربکس صنعتی و تقسیم‌ بندی آنها بر اساس نوع قرار گیری دندانه ها می پردازد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لوازم جانبی و یدکی گیربکس صنعتی

لوازم جانبی و یدکی گیربکس صنعتی

قطعات تشکیل ‌دهنده گیربکس‌های صنعتی

برای تعمیر گیربکس صنعتی نیاز به لوازم یدکی داریم. اجزای تشکیل‌دهنده گیربکس صنعتی شامل پوسته گیربکس، چرخ ‌دنده‌ها، شفت‌ها، بلبرینگ ها، سیستم روان کاری و آب ‌بندی می ‌باشد که در زیر به بررسی آنها می پردازیم:

چرخ‌ دنده ها

چرخ ‌دنده ها جزو اصلی ‌ترین قطعات گیربکس های صنعتی می‌باشند و در جهت انتقال نیرو و گشتاور از یک نقطه مبدا به نقطه مقصد به کار برده می شود. جنس چرخ دنده ها از فلزاتی مانند فولاد و یا آلیاژهای آهنی است و با توجه به نوع دندانه های قرارگرفته بر روی آن‌ها به سه دسته هلیکال، حلزونی و خورشیدی تقسیم ‌بندی می‌ شوند.

شما می توانید انواع گیربکس صنعتی مورد نیاز خود را توسط تیم خبره توکا طرح سفارش دهید. برای انتخاب گیربکس صنعتی و دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن توکا طرح تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

پوسته گیربکس

پوسته گیربکس از همه قطعات داخلی در برابر آسیب های فیزیکی و آلودگی ها محافظت می کند. جنس پوسته گیربکس از چدن ریختگري است، به دلیل قیمت مناسب چدن نسبت به سایر جنسها مثل فولاد و همچنین خاصیت خنثی کنندگی ارتعاشات، از چدن در ساخت پوسته گیربکس های صنعتی استفاده می شود. البته لازم به ذکر است در مواقعی که تنشهای وارد شده به پوسته زیاد باشد، جنس پوسته را از فولاد می سازند.

شفت‌ها

گیربکس های صنعتی در حالت عادی شامل شفت ورودی، شفت خروجی و شفت میانی می ‌باشند. شفت ورودی نیرو را از منبع (الکتروموتور) می ‌گیرد و شفت خروجی این نیرو را به قسمت‌های دیگر می‌ برد. شفت میانی هم برای انتقال نیرو بین طبقات چرخ‌ دنده‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. شفت‌ها به دو شکل هالوشفت ( یعنی توخالی و سوراخ ) و سالیدشفت (نری) می‌ باشند.

بلبرینگ ها

بلبرینگ ها در جهت عملکرد بهتر شفت‌ها عمل می‌کنند. این قطعات با قرار گرفتن بین شفت‌ها و چرخ‌ دنده‌ها، باعث کاهش اصطکاک و سایش بین سطوح می‌شوند.

آب ‌بندی گیربکس

آب بندی ها با جنس عایق و پلاستیکی خود در محل اتصال شفت‌ها به چرخ‌ دنده ها در جهت حفاظت از اجزای داخلی در برابر عوامل محیطی مانند آلودگی‌ها و رطوبت تعبیه شده‌ اند.

سیستم روان کاری

در گیربکس ‌های صنعتی به ‌منظور جلوگیری از ساییده شدن و کاهش اصطکاک و همچنین دفع گرما از روان کننده هایی مانند گریس و یا روغن دنده استفاده می‌ شود. روغن کاری گیربکس اهمیت بالایی در افزایش طول عمر گیربکس و قطعات دارد.

توکا طرح صفاهان، می تواند به شما در انتخاب گیربکس صنعتی مناسب کمک نماید. برای ارتباط با توکا طرح با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

نتیجه گیری

قطعات گیربکس صنعتی نقش مهمی را درنحوه عملکرد و کارایی ماشین‌ها و تجهیزات صنعتی ایفا می کنند. دقت در هنگام خرید، نصب و نگهداری کردن صحیح از قطعات گیربکس صنعتی از عوامل مهم در عملکرد و پایداری صنعت می باشد که تأثیر بسزایی در افزایش بهره ‌وری و پایین آمدن هزینه‌های تعمیر و نگهداری دارد. برای آشنایی با ما می توانید شبکه های اجتماعی توکا طرح را دنبال کنید و از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهارده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.