گیربکس هلیکال همان گیربکس شافت مستقیم است؟ آیا تولید کننده گیربکس هلیکال در ایران وجود دارد؟ برای چه صنایعی باید از گیربکس شافت مستقیم استفاده کنیم؟ گیربکس شافت مستقیم چه ویژگی هایی نسبت به سایر گیربکس ها دارد؟ و سوالات بسیاری که در قبل از خرید گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم با آن مواجه هستید. توکا طرح صفاهان بهترین تولید کننده و طراحی کننده گیربکس هلیکال در ایران می خواهد در این مقاله تمام اطلاعات خود در زمینه گیربکس شافت مستقیم در طی چندین سال کار کرد در اختیار شما قرار دهد تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. شما می توانید سوالات خود را از طریق کامنت یا تماس با کارشناسان توکا طرح بپرسید.

دریافت کاتالوگ گیربکس هلیکال

عکس گیربکس هلیکال

عکس گیربکس هلیکال

گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم چیست؟

این گیربکس را با نام گیربکس شافت مستقیم نیز می شناسند که در ساختار آن از چهار چرخدنده استفاده شده است. دنده اول بر روی روتور قرار دارد و بقیه دنده ها داخل گیربکس یاتاقان بندی می شوند. گیربکس شافت مستقیم را با الکتروموتور به صورت کوپل اجباری مونتاژ می کنند که به الکتروگیربکس تبدیل می شود.

مشخصات گیربکس شافت مستقیم یا هلیکال

گیربکس شافت مستقیم به دلیل تبدیل شدن به الکتروگیربکس دارای توان 0.5 تا 0.3 کیلووات هستند. دور خروجی آن از 16 تا 300 دور بر دقیقه است که در دو مدل طراحی شده است.

انواع گیربکس هلیکال

گیربکس شافت مستقیم در دو سری G1 تا G6 طراحی و تولید می شود که دارای انواع زیر است:

  • گیربکس هلیکال پایه دار: گیربکس هایی که دارای پایه های یک تکه با پوسته اصلی هستند گفته می شود که به صورت افقی نصب می شوند.
  • گیربکس هلیکال فلنچ دار: از فلنچ ساخته شده اند که متریال فلنچ ها همان پوسته اصلی است و به صورت عمودی نصب می شوند.
  • گیربکس هلیکال دو سر شافت: در ورودی و خروجی شافت درگیر می شود که چرخ دنده ها نیرو را تولید می کنند و به قسمت ورودی انتقال می دهند.
  • گیربکس هلیکال تک استیج: گیربکس شافت مستقیم تک استیج را برای دورهای خروجی بالا و محیط هایی که محدودیت فضایی دارند استفاده می کنند. در این گیربکس شافت خروجی در جهت مخالف محور ورودی به چرخش در می آید و هر بار که مرحله اضافه می شود جهت چرخش دوباره بر عکس می شود. از این گیربکس می توان در فن، پمپ و دمنده استفاده کرد.
  • گیربکس هلیکال دو استیج: گیربکس شافت مستقیم دو استیج یا همان دو مرحله ای را برای کاهش دنده بین شافت ورودی و خروجی به کار می بردند. این چرخدنده های مارپیچ می توانند حرکت چرخشی را بین دو شافت موازی انتقال دهند.
  • گیربکس هلیکال سه استیج: گیربکس سه استیچ شافت مستقیم زمانی به دست می آید که طول چرخ دنده حلفه را افزایش داد و یک مرحله به آن اضافه کرد. مراحل به این صورت است که در مرحله اول دنده و گشتارو شافت ورودی گیربکس دو برابر شده و در مرحله بعدی گشتاور دو برابرشده و در مرحله آخر سه برابر می شود.
  • گیربکس هلیکال پایه و فلنج دار: شافت مستقیم پایه و فلنجدار را برای ثابت نگه داشتن تجهیز به کار می رود که برای نصب در حالت عمودی و افقی مناسب است.
  • گیربکس هلیکال مرکب: گیربکس شافت مستقیم مرکب از ترکیب دو گیربکس ساخته شده است که عمده کاربرد آن در نوار نقاله، کاتر، سیلو صنعتی و صنایع کاغذ سازی می باشد.

شما می توانید انواع گیربکس هلیکال مورد نیاز خود را توسط تیم خبره توکا طرح سفارش دهید. برای انتخاب گیربکس هلیکال و دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن توکا طرح تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

اجزای گیربکس هلیکال

برای دریافت اطلاعات فنی دیگر می توانید به کاتالوگ گیربکس شافت مستقیم مراجعه نمایید. اجزای داخلی این محصول در عکس زیر مشخص شده است که به شرح آن می پردازیم:

اجزا گیربکس هلیکال

اجزا گیربکس هلیکال

  1. کاور پروانه
  2. پروانه خنک کننده
  3. بلبرینگ
  4. براکت عقب
  5. فریم پوسته الکتروموتور
  6. استاتور سیم پیچی
  7. روتور
  8. جعبه ترمینال
  9. صفحه ترمینال
  10. پیج گلند
  11. رینگ سر شافت
  12. بلبرینگ
  13. حلقه بلند کردن
  14. دنده Z1
  15. دنده Z4
  16. پیچ تغذیه روغن
  17. بلبرنگ
  18. شافت محور خروجی
  19. بلبرینگ
  20. کاسه نمد
  21. بلبرینگ
  22. پیچ تخلیه روغن
  23. درپوش پوسته گیربکس
  24. دنده Z2
  25. دنده Z3
  26. پوسته اصلی گیربکس
  27. بلبرینگ

نحوه عملکرد گیربکس شافت مستقیم یا هلیکال

گیربکس هلیکال از یک چرخدنده ایی تشکیل شده است که زوج بوده و در خلاف جهت هم حرکت می کنند. که یکی از آنها محرک و دیگری متحرک است و باعث انتقال دور و گشتاور نیرو از یک محور به محور دیگر می شود. لازم به ذکر است چرخدنده ها سریعا دچار شکستگی می شود.

کاربرد گیربکس هلیکال

گیربکس شافت مستقیم را می توانید در مصارف زیر مورد استفاده قرار دهید:

 

مزایای گیربکس هلیکال

گیربکس هلیکال در اصفهان طراحی و تولید می شود که دارای مزایای زیر می باشد:

  • راندمان بالا
  • طول عمر بالا
  • قیمت مناسب
  • عملکرد خوب در سرعت بالا
  • نگهداری راحت
  • استهلاک پایین
  • تعمیر و سرویس دوره ای سریع
  • صدای کم
  • لرزش کم
  • روغن کاری ساده

معایب گیربکس هلیکال صنعتی

گیربکس های هلیکال در کنار مزایایی زیادی که نسبت به سایر گیربکس ها دارد دارای معایبی نیز هستند. از این موارد می توان به کوپل اجباری با الکتروموتور در هنگام مونتاژ، یک تکه بودن روتور و دنده ورودی که باعث انتقال ارتعاشات گیربکس به موتور می شود، اگر موتور تعویض شود باید دنده ورودی نیز تعویض گردد که این عملیات باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود، در گیربکس شافت مستقیم دو سر شافت برای رسیدن به دورهای کمتر از 16 دور بر دقیقه باید از دو گیربکس کوپل شده استفاده کرد، اشاره کرد.

تفاوت گیربکس هلیکال و حلزونی

مهمترین تفاوتی که گیربکس هلیکال با گیربکس حلزونی دارد چرخ دنده های آنها است که در حلزونی مقاومت چرخدنده ها بالا می باشد. صدا در گیربکس حلزونی نسبت به گیربکس شافت مستقیم بیشتر است که به دلیل نحوه عملکرد آنها می باشد.

قیمت گیربکس هلیکال

قیمت گیربکس شافت مستقیم نسبت به سایر گیربکس ها بالا بوده و به عواملی همچون جنس پوسته، جنس چرخدنده بستگی دارد. گیربکس شافت مستقیم اصفهان که توسط توکا طرح صفاهان ارائه شده است. کیفیت گیربکس هلیکال نسبت به سایر رقبای ایرانی بالاتر بوده و از نظر قیمت مقرون به صرفه است. برای دریافت قیمت، مشخصات فنی، کاتالوگ با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

تولید کننده گیربکس هلیکال در اصفهان

طراحی و ساخت گیربکس هلیکال شافت مستقیم بسیار حساس بوده و نیازمند دقت و تجربه می باشد تیم توکا طرح بهترین مجری ها در بخش گیربکس شافت مستقیم در اصفهان هستند که علاوه بر کیفیت بالای این محصول دارای قیمت مناسب نیز هستند و همین امر باعث شده کاربران رضایت از محصولات داشته باشند.

توکا طرح صفاهان، می تواند به شما در انتخاب گیربکس هلیکال مناسب کمک نماید. برای ارتباط با توکا طرح با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

 

تعمیر گیربکس هلیکال شافت مستقیم

تعمیر گیربکس هلیکال ممکن است شامل چندین مرحله باشد که در زیر بررسی میکنم:

  • تشخیص مشکل گیربکس هلیکال
  • باز کردن گیربکس توسط یک متخصص
  • تمیز کاری قطعات
  • تعویض قطعات معیوب

لازم به ذکر است که چک کردن سطح روغن و روغن کاری گیربکس به صورت دوره ای یکی از وظایف شما است و روان کاری درست باعث افزایش طول عمر گیربکس می شود.

 

نتیجه گیری گیربکس هلیکال در اصفهان

گیربکس هلیکال در صنایع بزرگ بیشترین کارایی را دارد. این مدل گیربکس دارای سه مدل طراحی شده است که مجهز به چهار چرخدنده هستند که اولی بر روی روتور و بقیه بر سر یاتاقان قرار گرفته اند. گیربکس هلیکال را می توانید از با تجربه ترین تیم طراحی و ساخت گیربکس، توکا طرح صفاهان سفارش دهید. برای آشنایی با ما و سایر محصولات می توانید شبکه های اجتماعی توکا طرح را دنبال کنید و از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

سوالات متداول در مورد گیربکس هلیکال در اصفهان

  • گیربکس هلیکال چیست؟

از یک دنده بر روی روتور و سه دنده داخل گیربکس یاتاقان تشکیل بندی شده است به صورت مستقیم با الکتروموتور کوپل اجباری می شود.

  • قیمت گیربکس هلیکال چقدر است؟

قیمت گیربکس شافت مستقیم بستگی به عوامل متعدد دارد، عواملی همچون جنس بدنه و چرخدنده به کار رفته می باشد. طراحی و ساخت گیربکس هلیکال با کیفیت دارای هزینه بالاتر می باشد.

پست های مرتبط

2 دیدگاه در “گیربکس هلیکال در اصفهان

  1. مرتضی گفت:

    دستگاه ترزیق پلاستیک داریم میخایم قدرتشو افزایش بدیم می تونیم گیربکسشو به گیربکش خورشیدی تغییر بدیم؟

    1. دپارتمان محتوا گفت:

      گیربکس مناسب با دستگاه ترزیق پلاستیک گیربکس هلیکال و خورشیدیه و شما نمی تونید برای افزایش قدرت نوع گیربکس رو تغییر بدید. پیشنهاد ما به شما استفاده از گیربکس حلزونیه. بهتر از گیربکس حلزونی رو تقویت کنید البته باید به قطر ماردون استفاده شده در دستگاه ترزیق پلاستیک توجه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.