طراحی و ساخت گیربکس صنعتی روند ساده ای نیست که هر کسی از پس آنها بر بیاید. گیربکس ها قطعاتی اصلی در ساختار دستگاه های مختلف به خصوص خودروها هستند که باید به خوبی طراحی و ساخته شوند. در حال حاضر، انواع مختلفی از گیربکس های صنعتی وجود دارند که هر یک به نوعی می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. در ادامه توکا طرح شما را با انواع مختلف گیربکس و چگونگی طراحی و ساخت آن آشنا خواهد کرد.

طراحی و ساخت انواع گیربکس صنعتی

طراحی و ساخت انواع گیربکس صنعتی

طراحی گیربکس صنعتی در اصفهان

معمولا برای این که یک گیربکس صنعتی ساخته و روانه بازار شود، مراحل متعددی طی می شود:

  • در اولین مرحله شرکت سازنده به طراحی چرخ دنده های مخصوص برای نوع خاصی از گیربکس می پردازد. در این مرحله ممکن است ابعاد چرخ دنده ها تغییر کنند یا حتی ساختار آنها به طور کلی دگرگون بشوند.
  • در مرحله بعد شفت و خارهایی که قرار است در گیربکس به کار بروند بر روی آن قرار می گیرند. این اجزا برای انتقال و دریافت بار در گیربکس بسیار مهم هستند.
  • حال نوبت به طراحی یاتاقان گیربکس می رسد. این مرحله باید زیر نظر یک مهندس مجرب و باتجربه انجام شود.
  • حال پوسته و سیستم های روانکاری گیربکس راه اندازی می شوند و این وسیله برای استفاده در دستگاه های صنعتی و خودروها روانه بازار می شود.

 

طراحی و ساخت انواع گیربکس

طراحی و ساخت گیربکس صنعتی در انواع مختلف با توجه به پارامترهای گوناگونی انجام می شود. برای طراحی این سازه ها لازم است که از شفت، چرخ دنده، یاتاقان بندی و بیرینگ استفاده شود. از دیرباز تاکنون از بیرینگ به عنوان یک تکیه گاه محکم برای گیربکس استفاده می شد و از شفت نیز برای انتقال بار استفاده می شد.

برای این که یک گیربکس تولید و روانه بازار گردد، در اولین گام باید بیرینگ و شفت آماده شود. حال که این قطعات آماده شدند، نقشه کشی گیربکس و سپس اجزای مختلف آن به هم وصل می شوند.

ساخت گیربکس صنعتی

ساخت گیربکس صنعتی

نقشه کشی گیربکس صنعتی

برای طراحی و ساخت گیربکس صنعتی شما به نقشه کشی ابتدایی گیربکس نیاز پیدا دارید! در حال حاضر نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که به کمک آنها نقشه کشی یک گیربکس انجام می شود. این نرم افزارهای مهندسی نرم افزارهایی تخصصی هستند که قادر به انجام دقیق محاسبات طولی و عرضی هم می باشند. البته باید توجه داشت که تنها افرادی می‌توانند از این نرم افزارها استفاده کنند که اصول نقشه کشی برای گیربکس ها را بدانند و با ساختار کلی این قطعات هم آشنا باشند. مهم ترین نرم افزارها برای طراحی نقشه گیربکس های صنعتی عبارتند از:

  • نرم افزار Catia
  • نرم افزار Solidwork
  • نرم افزار Invertor
  • نرم افزار Mechanical Desktop

طراحی گیربکس خورشیدی

گیربکس های خورشیدی جزو گیربکس های پیچیده صنعتی هستند و ساخت آنها کمی زمان بر است. برای این که این قطعات تولید و روانه بازار شوند، مراحل مختلفی طی خواهند شد. در مرحله اول، چرخ دنده های پینیون و خورشیدی در یک رینگ قرار می گیرند، سپس بلبرینگ به این قطعه اضافه می شود و در مرحله بعد نیز یاتاقان و شافت و پوسته گیربکس روی این دستگاه قرار داده می شود. در هر مرحله دقت فراوانی نیاز است؛ چرا که کوچکترین اشتباه در ساخت کیربکس منجر به عدم کارآمد بودن این قطعه می شود.

پس از تهیه اجزای مورد نیاز، باید نقشه مربوط به ساخت این نوع از گیربکس ها ایجاد شود و در مرحله بعد این اجزا به هم متصل شوند. اتصال دادن بخش های مختلف گیربکس خورشیدی به هم از روی نقشه انجام می شود. در مرحله آخر هم پوسته ای روی گیربکس نصب شده و باعث عملکردن گیربکس می شود.

معمولا به دلیل عمر طولانی و نگهداری آسان، این نوع از گیربکس ها را پر اهمیت می دانند‌. این نوع از گیربکس ها در صنایع چاپ، صنایع غذایی و دارویی، صنایع معدنی، کشاورزی، نساجی و ساخت دوربین کاربرد زیادی دارند.

 

ساختار گیربکس خورشیدی

اگر قصد خرید گیربکس صنعتی خورشیدی را دارید، باید از ساختار این نوع از گیربکس ها نیز مطلع باشید. یک گیربکس خورشیدی استاندارد با کمک یک چرخ دنده مرکزی ساخته می شود که این چرخ دنده با سه چرخ دنده دیگر در ارتباط است و اساس وجود این چرخ دنده ها باعث شده که قسمت میانی گیربکس های مذکور به شکل خورشید باشد و این نام را هم بگیرد. این چرخ دنده ها نیز درون یک رینگ محصور شده اند.

کلیه قطعات موجود در ساختار گیربکس های صنعتی در این رینگ با هم در ارتباط اند و باعث ایجاد ‌انتقال گشتاور و نیرو خواهند شد. این نوع از گیربکس ها برای دورهای پایین تر برای این که عملکرد بهتری داشته باشند، از طبقات زاویه ای استفاده می کنند.

ساخت گیربکس حلزونی

گیربکس های حلزونی یکی از انواع گیربکس های صنعتی هستند که به واسطه قیمت ارزانی که دارند، همواره طرفداران خاص خود را نیز دارند. این گیربکس ها دارای اجزای مختلفی هستند. آب بند، یاتاقان، چرخ دنده و پوسته گیربکس اصلی ترین اجزای این محصول را در بر می گیرند.

برای ساخت این نوع از گیربکس ها باید از آلیاژهای برنج استفاده شود. این نوع از گیربکس ها ظاهری شبیه به حلزون دارند و از استحکام و پایداری فوق ابعاد نیز برخوردار شده‌اند. در ساخت این اجزا تمامی مراحلی که برای طراحی و ساخت گیربکس صنعتی وجود دارند، تکرار خواهند شد.

ساخت گیربکس هلیکال

گیربکس های هلیکال یکی از انواع گیربکس ها صنعتی هستند که با نام گیربکس شفت مستقیم هم شناخته می‌شوند. راندمان این گیربکس ها ۹۰ درصد است و اجزاء آنها نیز متغیر است. در طراحی و ساخت گیربکس صنعتی هلیکال می توان محورها را افزایش یا کاهش داد. این به توان، ظرفیت و عملکرد گیربکس بستگی دارد. در گیربکس های هلیکال دو محور وجود دارند که بر یکدیگر عمود شده اند. همچنین یک دنده پینیون در ساختار این گیربکس ها قرار گرفته است که راندمان این محصول را افزایش می دهد.

طراحی گیربکس صنعتی

طراحی گیربکس صنعتی

ساخت گیربکس قدرتی

اگر به طراحی و ساخت گیربکس صنعتی قدرتمند نیاز دارید، پس باید بدانید که این نوع از گیربکس ها چه ویژگی های دارند و چطور باید ساخته شوند. معمولأ چرخ دنده هایی که به صورت قدرتی طراحی می شوند، سرعت بالایی ندارند. یعنی سرعت و قدرت به طور همزمان در یک چرخ دنده وجود نخواهند داشت.

اگر چرخ دنده ها را از کوچک به بزرگ در یک سیستم گیربکسی قرار دهید، قطعا قدرت این سیستم را بیشتر خواهید کرد. در این صورت نیرویی که در اختیار شما قرار می گیرد نیز یک نیرو با بار و توان زیاد است.

 

ساخت گیربکس سرعتی

برای این که یک گیربکس های سرعتی کاملا کارآمد را تهیه کنید، مهم ترین اقدام این است که چرخ دنده ها را از بزرگ به کوچک در کنار هم قرار دهید. یعنی اولین چرخ دنده با بیشترین میزان دنده بچرخد و نیرو را به سایر چرخ دنده ها القا کند. در این صورت می توان سرعت این نوع از قطعات را افزایش داد.

 

طراحی گیربکس ساده

برای این که یک گیربکس ساده طراحی شود، دیگر نیازی به نقشه های پیچیده نیست. شما با مراجعه به نرم افزار مخصوص نقشه کشی گیربکس، می توانید به راحتی و در زمانی کم یک نقشه ساده از این محصولات را به وجود بیاورید‌. پس از این که نقشه اصلی را طراحی نمودید، قطعاتی که از قبل آماده شده‌اند را به هم وصل کنید تا گیربکس آماده فعالیت شود. این نوع از گیربکس‌ها قادرند در تمامی محصولات و دستگاه‌ها کاربرد داشته باشند؛ چرا که ابعاد و اندازه آن‌ها قابل دستکاری است.

 

ساخت گیربکس ساده

گیربکس های ساده نیز یکی دیگر از انواع گیربکس های پرکاربرد هستند و دارای اجزای مختلفی هم هستند. برای ساخت این نوع از گیربکس ها شما تنها به یک چرخ دنده، یک شفت، یک بدنه و یک یاتاقان نیاز دارید؛ چرا که طراحی این محصول کاملا ساده و ابتدایی است.

 

هزینه تولید گیربکس صنعتی

اگر می پرسید که هزینه تولید گیربکس صنعتی چقدر است، توجه شما را به عوامل متعددی که در این زمینه اثر می گذارند، جلب می کنیم. توان ورودی گیربکس ها اولین و مهم ترین عاملی است که با افزایش یافتن، موجب افزایش هزینه ها نیز خواهد شد. عامل دیگر، نوع گیربکس و ابعاد آن است. بدیهی است که گیربکس های بزرگتر دارای اجزای بیشتری هستند و به مراتب گران قیمت تر از سایر گیربکس ها به فروش می رسند.

افزون بر این، نوع قطعات داخلی گیربکس و میزان بارهای وارده به این دستگاه نیز هر کدام به نوعی در قیمت گذاری آن تاثیر گذار هستند. شرکت توکا طرح یکی از شرکت های پیشگام در طراحی و ساخت گیربکس صنعتی است که شما می توانید گیربکس های مورد نیاز خود را با قیمتی ارزان و باور نکردنی از آن خریداری کنید. این برند نامدار محصولاتی باکیفیت و ماندگاری را تولید کرده است که به خوبی با ساختار هر دستگاهی هم هماهنگ هستند. پس بدون نگرانی و دغدغه از بابت هزینه ها می توانید از خدمات ما در توکا طرح بهره مند شوید‌.

تولید گیربکس صنعتی

تولید گیربکس صنعتی

سازنده گیربکس صنعتی در اصفهان

حال که صحبت از گیربکس صنعتی، طراحی و ساختار آن به میان آمد، خوب است که شما با بهترین سازنده این محصول نیز آشنایی پیدا کنید. شرکت توکا طرح یکی از نامدارترین شرکت ها در عرصه تولید انواع گیربکس های صنعتی است و تا به امروز توانسته است محصولاتی بی نقص و با کیفیت را روانه بازار کند.

اگر می خواهید تجربه خریدی مطمئن را داشته باشید، بهترین گیربکس صنعتی را بخرید و اگر می خواهید عملکرد یک دستگاه را بهبود دهید، پیشنهاد می کنیم که همین حالا سفارشات خرید این محصول را در وب سایت شرکت توکا طرح صفاهان ثبت کنید.

طراحی و ساخت گیربکس صنعتی در اصفهان توسط تیم خبره توکا طرح انجام می شود شما می توانید به راحتی هر نوع گیربکسی که می خواهید را سفارش دهید. برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن توکا طرح تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

 

نتیجه گیری طراحی و ساخت گیربکس صنعتی در اصفهان

گیربکس های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند. این گیربکس ها پس از این که بیرنگ اولیه آنها طراحی شد، به دست تولید سپرده می شوند تا آماده شوند. امروزه شرکت های مختلفی مشغول تولید انواع گیربکس های صنعتی هستند. گیربکس ساده، سرعتی، قدرتی، خورشیدی، حلزونی و هلیکال انواع مختلف این گیربکس ها را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید از طریق شرکت توکا درخواست طراحی و ساخت گیربکس صنعتی را بدهید. برای آشنایی با ما می توانید شبکه های اجتماعی توکا طرح را دنبال کنید و از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

 

سوالات متداول طراحی و ساخت گیربکس صنعتی در اصفهان

  • هزینه تولید گیربکس صنعتی چقدر است؟

برای تولید این نوع از گیربکس و تعیین قیمت آنها، به عوامل مختلفی توجه می شود. توان ورودی و خروجی، ابعاد گیربکس، برند سازنده و نوع آن از جمله این عوامل هستند.

  • چگونه می‌توان گیربکس قدرتی ساخت؟

برای ساخت گیربکس قدرتی باید چرخ دنده ها از کوچک به بزرگ در گیربکس قرار بگیرند.

  • چگونه می‌توان گیربکس صنعتی را خریداری کرد؟

هم اکنون شرکت های زیادی مانند توکا طرح صفاهان وجود دارند که انواع گیربکس های صنعتی را با کیفیت بالا تولید می کنند. شما می توانید از طریق این شرکت ها برای خرید انواع گیربکس صنعتی اقدام کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.