ما هم اکنون در دنیایی صنعتی زندگی می کنیم که با صنعت به خوبی عجین شده است. دستگاه های صنعتی مختلفی که در صنایع کاربرد دارند، اجزای گوناگونی از جمله گیربکس را در خود جای داده اند. این اجزا با کمک یکدیگر فرآیند عملکردی گیربکس را سر و سامان می دهند. چنانچه هر کدام از این اجزا آسیب ببیند، می تواند سایر اجزا را نیز با مشکل مواجه کند. در حالت کلی باید با صرف کمترین هزینه، راندمان گیربکس های صنعتی را افزایش دهد. پس چاره ای جز تعمیر گیربکس صنعتی وجود نخواهد داشت. توکا طرح صفاهان در ادامه این مطلب می خواهد در مورد تعمیرات این نوع از گیربکس ها صحبت کند. هرگونه سوال در مورد گیربکس صنعتی دارید می توانید در کامنت مطرح نمایید.

سرویس و تعمیر گیربکس

سرویس و تعمیر گیربکس

دلایل خرابی گیربکس چیست؟

هر دستگاهی اعم از دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی عمر مفیدی دارند و پس از آن ممکن است دچار خرابی بشوند. طبیعتاً چندین دلیل وجود دارند که باعث می شوند یک گیربکس دچار خرابی بشود. مهم‌ترین دلایل خرابی گیربکس و تعمیر آن عبارتند از:

فرسودگی گیربکس

فرسایش گیربکس خواه ناخواه اتفاق خواهد افتاد. چنانچه شما به خوبی از گیربکس مراقبت کنید، ممکن است عمر مفید این قطعه افزایش یابد. اما در حالت کلی، گیربکس ها در اثر عدم روغن کاری صحیح، اعمال بار، فشار زیاد و تمیز کردن زو دهنگام دچار فرسودگی خواهند شد. برای حل این مشکل می توان به تعمیر کردن گیربکس پرداخت.

ساییدگی گیربکس

دلیل دیگر خراب شدن گیربکس، سایش آن است. فشار بالا و استفاده از گریس های خشک شده باعث می شوند که گیربکس ها کاملا دچار سایش بشوند. برای از بین بردن سایش این قطعه می توان از تعمیر کاران کمک گرفت. چنانچه ساییدگی به حدی باشد که دیگر قابل برطرف شدن نباشد، ناچارا باید گیربکس صنعتی تعویض گردد.

اکسید شدن گیربکس

روغنی که در ساختار گیربکس جریان دارد، از اجزای مختلفی تشکیل شده است. زمانی که این اجزا از هم‌ جدا بشوند، ممکن است زنگ زدگی یا اکسید شدن گیربکس را به دنبال داشته باشند. برای جلوگیری از مشکل اکسید شدن گیربکس لازم است که در فواصل زمانی معین نسبت به تعویض روغن گیربکس توجه شود. چرا که مولکول های روغنی جدید از هم جدا نمی شوند و اکسید شدن گیربکس را نیز به دنبال ندارند.

کدر شدن گیربکس

منظور از کدر شدن گیربکس اختلالی است که در اثر حرارت بالای روغن باعث شکسته شدن ساختار گیربکس می شود. کدر شدن گیربکس به احتمال زیاد سبب فرو رفتگی دنده شود و مشکلات دیگری را ایجاد کند. پس باید با چک کردن دمای روغن و کاهش آن از این مشکل جلوگیری کرد.

پوسته شدن یا پوکیدگی

پوسته پوسته شدن گیربکس معمولا زمانی اتفاق می افتد که قطعات مختلف گیربکس صنعتی با یکدیگر در ارتباط باشند. این عامل، عاملی مهم برای ایجاد لزوم تعمیر گیربکس است. چنانچه از گیربکس صنعتی به خوبی نگهداری کنید، می توانید احتمال پوکیدگی اجزای آن‌ را به حداقل برسانید.

شکستگی دنده ها

ممکن است استفاده بیش از حد از گیربکس های صنعتی منجر به ایجاد فشار در این گیربکس بشود. در این صورت ممکن است دنده ها ناگهان بشکنند و گیربکس کاملا از کار بیفتد. با رعایت فشار مناسب کاری در گیربکس صنعتی این مشکل برطرف خواهد شد.

توکا طرح صفاهان، می تواند به شما در تعمیر گیربکس کمک نماید. برای ارتباط با توکا طرح با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

فرآیند تعمیر گیربکس صنعتی

گیربکس ها یکی از ضروری ترین تجهیزاتی هستند که بدون وجود آنها فرآیندهای صنعتی انجام نخواهند شد. تقریبا در تمامی صنایع می توان ردی از گیربکس را در ابعاد مختلف دید. بنابراین تعمیر گیربکس در صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد. حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که فرآیند تعمیر این نوع از گیربکس ها چیست؟ در ادامه این موارد ذکر خواهند شد:

شناسایی ایرادات گیربکس

در اولین مرحله برای تعمیر گیربکس صنعتی باید ایراد و مشکلی که در این گیربکس ها وجود دارد، تشخیص داده بشود. با توجه به علائمی همچون لرزش غیر عادی یا سر و صدای گیربکس می توان به علت اصلی خرابی گیربکس پی برد. در مواقعی ممکن است مشکل گیربکس تنها با چند اقدام ساده و با تنظیم کردن قطعه برطرف شود. در موارد شدیدتر نیاز است که گیربکس یا قطعات آن تعویض گردند.

شناسایی دقیق تر ایرادات گیربکس و تعیین هزینه

در مرحله بعد کارشناسان فنی جهت کسب اطلاعات بیشتر با ابزارهای مخصوص به بررسی گیربکس صنعتی می پردازند. در این صورت اگر نشانه هایی از خوردگی، ترک یا یاتاقان ببینند، می توانند به راحتی عیوب این دستگاه را تشخیص دهند. پس از تشخیص عیب، هزینه های حدودی تعمیر گیربکس برآورد می شوند. اگر مشتری با وجود هزینه ها مایل بود که گیربکس را تعمیر کند، فرآیند تعمیر آغاز خواهد شد.

تعمیر گیربکس

پس از این که مشکل و عیوب این گیربکس ها تشخیص داده شد، نوبت به تعمیر آن می رسد. کارشناسان ممکن است یک قطعه خاص در گیربکس را تعویض کنند یا با رفع سایش و فرسایش گیربکس، آن را مجددا به کار بیندازند.

روغن کاری گیربکس

در این مرحله روغن کاری گیربکس واجب است. پس از این که گیربکس ها تعمیر شوند، درون آنها روغن تازه ریخته می شود.

تست گیربکس

در این مرحله برای اطمینان از برطرف شدن عیوب گیربکس، است نویز یا تست ارتعاش اعمال خواهد شد. چنانچه مشکلی نبود، گیربگس روی دستگاه صنعتی نصب شده و مجددا به عملکرد خود ادامه می دهد.

 

نقش و تاثیرات روغن در تعمیر گیربکس صنعتی

در مراحل مختلف تعمیر گیربکس صنعتی، مرحله روغن کاری این محصول اهمیت زیادی دارد. اگر روغن کاری قطعات گیربکس به درستی انجام نشود، ممکن است قطعات مختلف گیربکس با مشکل مواجه شوند. هر گونه فرسایشی که در اجزای مختلف قطعه گیربکس ایجاد شود، قطعا به عدم روغن کاری این قطعه مرتبط است. با روغن کاری صحیح استهلاک دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد. عملکرد بهتری را به نمایش خواهند گذاشت.

 

مزیت های تعمیر گیربکس صنعتی

تعمیر گیربکس صنعتی یا تعمیر پیش نگر گیربکس می توان مزایای زیادی را به ارمغان بیاورد. در موارد ذیل به وضوح مزایای این نوع از تعمیرات را خواهید دید:

  • با تعمیر گیربکس صنعتی می توانید عمر دستگاه های صنعتی را افزایش دهید. ضمن این که کارایی گیربکس بهتر شده و هزینه های سرویس کاری این قطعه نیز کمتر می شود.
  • مزیت دیگری که تعمیر این قطعه دارد، قابلیت کنترل کیفیت است. با اعمال تعمیرات و نگهداری درست از دستگاه می توان کیفیت آن را تا حد زیادی افزایش داد.

به طور کلی خرابی کوچک و بزرگ در دستگاه های صنعتی چه در گیربکس باشد چه در قطعه ای دیگر، ممکن است مشکل بیافریند. از دیگر مزایای تعمیرات گیربکس این است که از بروز خرابی های بزرگ جلوگیری خواهد شد. این روش باعث می شود که امکان تعویض گیربکس به حداقل برسد.

 

پارامترهای مهم جهت افزایش کارکرد گیربکس صنعتی

حال که دانستید که روند تعمیر گیربکس صنعتی چگونه است، بهتر است با پارامترهایی که سبب بهبود عملکرد و افزایش کارایی این دستگاه می شوند هم آشنا شوید. در این صورت حتی نیاز به اعمال تعمیرات در این گیربکس ها کاهش خواهد یافت:

  • انتخاب صحیح گیربکس متناسب با دستگاه
  • نصب صحیح گیربکس
  • توجه به روغن کاری گیربکس
  • جلوگیری از ضربه
  • جلوگیری از قرار گرفتن گیربکس در معرض رطوبت
  • تعمیرات و سرویس دوره‌ای گیربکس
  • بررسی و چک کردن قطعات گیربکس

 

هزینه تعمیر گیربکس صنعتی

امروزه هزینه های مربوط به تعمیر گیربکس صنعتی را با توجه به یک سری عوامل مختلف تعیین می کنند. این هزینه ها ممکن است از نوع اختلال گیربکس، میزان خرابی، تعویض قطعات و دستمزد تعمیرکار تاثیر بپذیرد. یکی از مهم ترین نکاتی که به هنگام استفاده از گیربکس های صنعتی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب تعمیرگاهی معتبر و ماهر است. در این صورت از روند اعمال تعمیرات مطمئن خواهید بود. تعمیرگاه های معتبر برای جلب رضایت مشتریان خود همواره هزینه تعمیر را نیز کاهش خواهند داد. پس جای نگرانی نیست؛ به شرطی که انتخاب یک مرکز معتبر مهم‌ترین امر در تعمیر گیربکس صنعتی باشد.

شما می توانید انواع گیربکس صنعتی مورد نیاز خود را توسط تیم خبره توکا طرح سفارش دهید. برای انتخاب گیربکس و دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن توکا طرح تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

گیربکس صنعتی را در اصفهان کجا تعمیر کنیم؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده است که اگر گیربکس صنعتیمان دچار خرابی شود و دغدغه شما این باشد که به کجا مراجعه نمایید. اگر در شهر اصفهان هستید یا در سایر شهرستان ها می توانید با توکاطرح صفاهان تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح نمایید. تیم فنی این مجموعه به شما کمک می کند و در صورت نیاز گیربکس را تعمیر کرده و برایتان ارسال می کنند.

 

نتیجه گیری تعمیر گیربکس صنعتی

ما در این مطلب در مورد تعمیر گیربکس صنعتی و مراحل آن صحبت کردیم. گیربکس ها به دلایل مختلف ممکن است دچار فرسایش، کدری و سایش بشوند. برای برطرف کردن این مشکلات اگر تعویض گیربکس را انتخاب کنید، مسلما هزینه ها افزایش پیدا خواهند کرد. بنابراین باید تعمیر اصولی گیربکس انجام شود. پس از آن، نکات مراقبتی اعمال شوند تا یک گیربکس به خوبی کار کند. در این زمینه ابتدا عیب یابی گیربکس انجام می شود، سپس تعمیر انجام می شود و در آخر گیربکس روغن کاری می‌شود. برای آشنایی با ما می توانید شبکه های اجتماعی توکا طرح را دنبال کنید و از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

 

سوالات متداول در مورد تعمیر گیربکس صنعتی

  • اهمیت تعمیر گیربکس صنعتی چیست؟

گیربکس‌های صنعتی یکی از اصلی‌ترین قطعات در دستگاه های صنعتی هستند. به گونه ای که عملکرد یک دستگاه صنعتی تا حدودی به گیربکس بستگی دارد. تعمیر گیربکس از آنجایی که باعث کاهش هزینه های تعویض گیربکس می شود و خرابی آن را از بین میبرد اهمیت دارد.

  •  اشتباهات رایج در تعمیر گیربکس چیست؟

عدم عیب یابی صحیح استفاده از متریال‌های نامناسب عدم توانایی در تشخیص علت خراب شدن گیربکس و عدم انتخاب قطعاتی مناسب برای یک گیربکس اشتباهات رایجی هستند که در صورت انتخاب یک تعمیرگاه نامعتبر و غیر تخصصی ایجاد می شود.

  • آیا هزینه تعمیر گیربکس صنعتی ثابت است؟

خیر، این هزینه ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلف تغییر پیدا خواهد کرد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.