با توجه به گسترش روز افزون صنایع مختلف، دستگاه ها و قطعاتی تولید شده اند که در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارند. گیربکس های خورشیدی یکی از همین قطعات هستند و اغلب در دستگاه های کوچک و بزرگ صنعتی دیده می شوند. این نوع از گیربکس ها ممکن است با عیوب رایجی مواجه شوند و دچار اختلال در عملکرد بشوند. از آنجایی که هزینه های تعویض این گیربکس بالا است، تعمیر آن مورد توجه قرار گرفته است. جهت تعمیر گیربکس خورشیدی باید برخی از نکات مهم را مورد توجه قرار دهید و مراحل تعمیرات را بدانید. در ادامه توکا طرح در این باره صحبت خواهد کرد.

تعمیر، نگهداری و سرویس گیربکس خورشیدی

تعمیر، نگهداری و سرویس گیربکس خورشیدی

عیب های رایج گیربکس خورشیدی

پیش از این که مراحل تعمیر گیربکس خورشیدی را برایتان ذکر کنیم، می‌ خواهیم بدانیم که رایج ترین اختلالات این گیربکس ها چه مواردی هستند. آنها در ادامه ذکر شده اند:

کاهش کارایی چرخ دنده

یکی از متداول ترین عیوبی که ممکن است گیربکس خورشیدی با آن مواجه شود، کاهش کارایی چرخ دنده است. زمانی که دندانه های چرخ دنده با هم اصطکاک داشته باشند و ساییده شوند، دمای بین آنها افزایش می یابد. بنابراین ممکن است میزان کارایی چرخ دنده کاهش پیدا کند. برای برطرف کردن این مشکل لازم است که چرخ دنده‌های سایش یافته و فرسوده تعویض شوند.

ایجاد صدا و ارتعاش در گیربکس

اگر با صدا و ارتعاش گیربکس خورشیدی مواجه شدید، به احتمال زیاد روغن آنها کم شده است. این وسایل مصرف روغن چندانی ندارند، اما عدم روان بودن آنها باعث اصطکاک شده و سر و صدا ایجاد می کند. با روغن کاری درست و به موقع می توان سر و صدای گیربکس را از بین برد. علاوه بر این موضوع، اضافه بار، نصب نامناسب، آسیب دیدن یاتاقان ها و بالا بودن سرعت ورودی نیز موجب ایجاد سر و صدا خواهند شد.

بالا بودن دمای گیربکس

در مواردی ممکن است نصب نادرست یک گیربکس خورشیدی، وجود اضافه بار در یک گیربکس و عمود بودن این دستگاه سبب شود که این محصول به خوبی کار نکند. در این صورت باید اقداماتی را جهت کاهش دمای دستگاه انجام دهید تا گیربکس دچار سوختگی نشود و عمر زیادی پیدا کند.

قفل کردن گیربکس

از دیگر عیوب رایج گیربکس های خورشیدی قفل کردن این گیربکس ها است. در برخی از موارد ممکن است که شفت یک گیربکس قفل بشود. عدم روغن کاری درست آسیب دیدن بلبرینگ و ساییدگی دندانه های چرخ دنده این نوع از گیربکس و عوامل اصلی قفل کردن گیربکس هستند. در صورتی که بلبرینگ آسیب دیده باشد، برای حل مشکل باید بلبرینگ را عوض کنید. در صورتی که چرخ دنده آسیب دیده باشد نیز لازم است که چرخ دنده را عوض نمایید. اما اگر روغن کاری علت اصلی ایجاد اختلال در عملکرد یک گیربکس خورشیدی باشد، کافیست به آن روغن بزنید و آن را روان کنید.

مراحل تعمیر انواع گیربکس خورشیدی

با توجه به این که از متریال های مرغوب برای ساخت گیربکس های خورشیدی استفاده می شود، مقاومت بالایی دارند. با این حال، ممکن است برخی از عوامل موجب ایجاد اختلال در عملکرد این قطعات بشوند. عدم توجه به روغن کاری و روان کاری گیربکس و افزایش دمای آن عمدتا مشکلاتی را در عملکرد این دستگاه ایجاد می‌کند. جهت از بین بردن این اختلالات مراحل زیر طی می شوند.

  • مرحله اول: در اولین مرحله باید به دنبال یک تعمیر کار ماهر و مجرب باشید که با ساختار و نحوه عملکرد گیربکس خورشیدی کاملا آشنایی داشته باشد. توکا طرح صفاهان از جمله کارخانجات طراح و تولید گیربکس خورشیدی می باشد. این شرکت می تواند در این زمینه کمک شایانی را به شما نمایند.
  • مرحله دوم: در این مرحله تعمیر کار ابتدا گیربکس را از نظر ظاهر بررسی می کند تا عیوب آن را تشخیص دهد‌. در مواقعی ممکن است برای عیب یابی از دستگاه های پیشرفته استفاده بشود یا در صورت نیاز دستگاه باز شود.
  • مرحله سوم: در این مرحله پس از این که علت اختلالات گیربکس خورشیدی مشخص شد، روند تعمیر این دستگاه آغاز می شود‌ با ابزارهای مختلف تعمیرکار، این گیربکس را تعمیر خواهد کرد. اگر نیاز به تعویض قطعات باشد، این کار انجام می شود.
  • مرحله چهارم: حال که مشکلات و اختلالات گیربکس های خورشیدی کاملا از بین رفتند، گیربکس سر هم شده و روی دستگاه صنعتی وصل خواهد شد. در نهایت روغن ‌کاری گیربکس انجام شده و تعمیر گیربکس خورشیدی به پایان می رسد.

توکا طرح صفاهان، می تواند به شما در تعمیر گیربکس خورشیدی کمک نماید. برای ارتباط با توکا طرح با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

نکات مهم تعمیر و نگهداری گیربکس خورشیدی

افزون بر این که تعمیر گیربکس خورشیدی اهمیت دارد، نگهداری کردن از این قطعات نیز بسیار مهم تلقی می شود. بهتر است با رعایت نکات زیر عمر این نوع از گیربکس ها را افزایش دهید و نیاز آنها به تعمیرات را کم و کمتر کنید:

  • روانکاری منظم

توجه به روانکاری گیربکس خورشیدی و روغن کاری آن در بازه زمانی مناسب در عملکرد بهینه این دستگاه بسیار اهمیت دارد. متناسب با دستور العمل های استفاده از یک گیربکس، بهتر است آن را در فواصل زمانی منظم روغن کاری نمایید.

  • تمیز کردن

نکته مهم دیگری که در نگهداری از گیربکس های خورشیدی باید به آن توجه بشود تمیز کردن گیربکس است. هرگونه آلودگی و زباله ای که درون گیربکس وجود داشته باشد می تواند به ساختار این محصول آسیب برساند. پس بهتر است آن را کاملاً تمیز کنید.

  • بازرسی

بازرسی منظم یک گیربکس خورشیدی نیز تا حد زیادی نیاز به تعمیر گیربکس خورشیدی را کاهش می دهد. سعی کنید که مشکلات احتمالی این قطعات را سریعاً بشناسید و آنها را برطرف کنید. پیش از این که نیازمند تعمیرات و تعویض قطعات باشند.

هزینه تعمیر گیربکس خورشیدی

امروزه هزینه های مربوط به تعمیر گیربکس خورشیدی یک هزینه ثابت نیست. بلکه تحت تاثیر عوامل مختلف و نوسانات بازار تغییر پیدا می کند. این که ایراد گیربکس در کدام قطعه باشد و این که چگونه تعمیر شود، اهمیت زیادی دارد. در مواقعی قطعه کاملا از کار افتاده است و باید تعویض گردد. در نتیجه لازم است که شما قطعات مربوطه را برای تعمیر گیربکس تهیه نمایید. در مواردی هم لازم است که روغن خریداری نمایید یا دستمزدهای بالایی را به دلیل مهارت های تخصص تعمیرکار بپردازید. تمامی این عوامل باعث می شوند که هزینه های مربوط به تعمیرات گیربکس خورشیدی کاهش یا افزایش داشته باشند. در کل آنچه که اهمیت دارد، این است که مراکز معتبری را جهت تعمیر گیربکس انتخاب نمایید تا در آخر عملکرد گیربکس بهتر شود. توکا طرح یکی از بهترین طراح و سازنده گیربکس خورشیدی در اصفهان می باشد که می تواند در تعمیر گیربکس به شما کمک نمایند.

نتیجه گیری گیربکس خورشیدی

ما در این مطلب در مورد نکات مهم مربوط به تعمیر گیربکس خورشیدی صحبت کردیم. گیربکس های خورشیدی عموما در دستگاه های صنعتی و در صنایع مختلف کاربرد دارند. اجزای مختلفی که در این قطعه به کار گرفته شده است، ممکن است در مواقعی درست عمل نکنند. عدم روغن کاری، افزایش دمای گیربکس و سایش چرخ دنده و سایز اجزای این قطعه ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند. جهت برطرف کردن آنها لازم است که چگونگی تعمیر کردن یا تعویض قطعات گیربکس خورشیدی را بدانید. ناگفته نماند که با توجه به نکات مهم نگهداری از این گیربکس ها می توانید عمر آن را افزایش دهید و گرفتار هزینه های تعمیر و تعویض این وسیله نشوید. برای آشنایی با ما می توانید شبکه های اجتماعی توکا طرح را دنبال کنید و از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

شما می توانید انواع گیربکس صنعتی مورد نیاز خود را توسط تیم خبره توکا طرح سفارش دهید. برای انتخاب گیربکس و دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن توکا طرح تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

 

سوالات متداول در مورد تعمیر گیربکس خورشیدی

  • چه عواملی باعث ایجاد صدا و ارتعاشات در گیربکس های خورشیدی می‌شود؟

عواملی همچون عدم روغن کاری، وجود اضافه بار، نصب نامناسب، بالا بودن سرعت ورودی و آسیب رسیدن به یاتاقان می توانند ارتعاش در گیربکس خورشیدی را ایفا کند.

  • قیمت تعمیر گیربکس خورشیدی چقدر است؟

به طور کلی قیمت تعمیر گیربکس خورشیدی ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلف تغییر پیدا می کند. این که نوع گیربکس چطور باشد، این که مهارت تعمیرکار چقدر باشد و این که قطعه گیربکس تعویض شود یا نه، در این زمینه اثر دارد.

  • کجا گیربکس خورشیدی را تعمیر کنیم؟

امروزه مراکز مختلفی وجود دارند که به تعمیرات این نوع از گیربکس ها می پردازند. همه ما می دانیم که تر فردی توان تعمیر گیربکس صنعتی خورشیدی را ندارد. بنابراین باید پیش از تعمیر آن به دنبال مراکزی مطمئن باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.