گیربکس کولینگ تاور یکی از مهم‌ترین قطعات در کولینگ تاور است که مسئولیت انتقال قدرت الکتروموتور و کنترل عملکرد الکترو موتور را بر عهده دارد. در برج‌های خنک کننده پروانه‌هایی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها با توان بالای خود مشکلات عملکردی کولینگ تاور را کاهش می‌دهند. این قطعات به منظور بهبود سرعت دوران پروانه در برج خنک کننده نیز کاربرد دارند. امروزه به دلیل تنوع برج‌های خنک کننده، تنوع گیربکس‌های مناسب آنها نیز افزایش پیدا کرده است. در ادامه توکا طرح صفاهان می خواهد به معرفی ویژگی‌ها، انواع، مزایا و معایب این گیربکس‌ها در کولینگ تاور بپردازد.

گیربکس کولینگ تاور یا برج خنک کننده چیست؟

گیربکس‌های کولینگ تاور نوعی از گیربکس‌های کاهنده هستند که با هدف انتقال نیرو بین موتور و فن کولینگ تاور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گیربکس‌ها اساسا دور الکتروموتور موجود در برج خنک کننده را کمتر می‌کنند. در نتیجه موتور عمر بیشتری پیدا می‌کند، تعمیرات دستگاه به تعویق می‌افتد و عملکرد آن نیز بهتر می‌شود‌. انتقال نیرو در این قطعات با استفاده از آلیاژ‌های فلزی که موجب ساخت چرخ دنده‌ها و گیربکس شده‌اند انجام می‌شود. لازم به ذکر است که گیربکس‌ها با کاهش صدای دستگاه و از بین بردن لرزش و ارتعاشات توانسته‌اند گامی نوین در عرصه بهینه سازی عملکرد دستگاه‌های صنعتی به خصوص کولینگ تاورها بردارند.

انواع گیربکس کولینگ تاور

همان طور که اشاره کردیم، برج‌های خنک کننده تنوع بالایی دارند‌ تنوع ساختار آن‌ها سبب تنوع در قدرت، حجم و کیفیت گیربکس‌ها نیز شده است. برخی از متداول‌ترین انواع گیربکس صنعتی که در برج‌های خنک کننده به چشم می‌خورند، عبارتند از:

ویژگی‌های گیربکس هلیکال برای برج‌های خنک کننده

یکی از پرکاربردترین انواع گیربکسی که در برج‌های خنک کننده دیده می‌شود، گیربکس هلیکال است. در ساختار این نوع از گیربکس‌ها از شافت مستقیم استفاده می‌شود و راندمان آن‌ها تا ۹۰ درصد است. گیربکس‌های هلیکال همواره استحکام بالایی دارند و بدون ایجاد ارتعاش و لرزش زیاد عمل می‌کنند.‌ این گیربکس‌ها به عنوان جایگزینی بسیار مناسب برای سیستم‌های پر هزینه کاهش دور موتور مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آن‌ها توان انتقال نیرو در برج‌های خنک کننده صنعتی و بزرگ و کوچک را دارند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی این گیربکس‌‌ها می‌توانیم به گشتاور بالای آن‌‌ها و مقاومتی که دارند اشاره کنیم. در ضمن، قیمت این گیربکس‌ها به تناسب کیفیت و عملکرد آن‌ها تقریبا مناسب در نظر گرفته می‌شود. این گیربکس‌ها می‌توانند در کولینگ تاورهای بتنی بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند و به واسطه درایو شفتی که دارند قدرت را انتقال دهند.

ویژگی‌های گیربکس حلزونی برج خنک کننده

نوع دیگری از گیربکس کولینگ تاور گیربکس‌های حلزونی هستند. این گیربکس‌ها از یک ماردون و یک چرخ دنده تشکیل شده‌اند و می‌توانند به راحتی نیرو را منتقل کنند. برخی از کاربران این مدل از گیربکس‌ها را با نام گیربکس ۹۰ درجه می‌شناسند. خود گیربکس حلزونی دارای انواع مختلفی است تا بتواند یا هر مدل از برج خنک کننده هماهنگ شود. گیربکس VF نرمالVF-FC ، MVF نرمال و MVF-FC چهار مدلی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را جهت افزایش راندمان و بهبود عملکرد کولینگ تاور تهیه کنید. این نوع از گیربکس‌ها نیز می‌توانند گشتاور بالایی را تحمل کنند و دارای استحکام فوق العاده‌ای هستند. به همین دلیل انتخابی مناسب برای کولینگ تاور به شمار می‌آیند‌.

ویژگی‌های گیربکس خورشیدی کولینگ تاور صنعتی

سومین مدل از گیربکس‌های متنوع که برای برج خنک کننده کاربرد دارند، گیربکس‌های خورشیدی هستند. گیربکس خورشیدی کولینگ تاور معمولاً جهت انتقال بیشترین میزان گشتاور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برج‌های خنک کننده کوچک می‌توان از گیربکس خورشیدی بهترین عملکرد را مشاهده کرد.

لازم به ذکر است که این نوع از گیربکس‌ها از نظر ظاهری شبیه به سیاره طراحی شده‌اند که به دور محور چرخ دنده‌های مرکزی می‌چرخند. این گیربکس‌ها اگرچه دارای ابعاد کوچکی هستند اما توان و گشتاور بالایی را ایجاد می‌کنند و همین کافی است تا یک ‌کولینگ تاور به خوبی عمل کند‌. خوشبختانه پیشرفت علم و تکنولوژی باعث انقلابی شگرف در راستای ساخت گیربکس‌های خورشیدی شده است و تنوع این گیربکس‌ها را نیز بالا برده است. گیربکس خورشیدی ورودی، تک خال، فلنج ‌دار، پایه‌ای و شافت ماده متداول‌ترین نوع از گیربکس‌های خورشیدی هستند که در بازار فروش عرضه می‌شوند.

توکا طرح صفاهان، می تواند به شما در انتخاب گیربکس صنایع برج خنک کننده کمک نماید. برای ارتباط با توکا طرح با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

مزایای استفاده از گیربکس کولینگ تاور

گیربکس کولینگ تاور یک قطعه کاملاً ضروری در این برج‌ها به شمار می‌آید که کیفیت آن مستقیماً با کیفیت عملکرد دستگاه ارتباط دارد این گیربکس‌ها همواره مزایایی را ایجاد می‌کنند و از این جهت حائز اهمیت هستند مهم‌ترین مزایای آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • طول عمر بالا
  • قدرت بالا
  • تحمل دمایی بالا
  • مقاومت در برابر عناصر شیمیایی
  • سازگاری با تمامی دستگاه‌ها و برج‌های خنک کننده
  • قیمت مناسب
  • عملکردی متعادل

معایب در گیربکس برج خنک کننده

اگرچه این نوع از گیربکس‌ها دارای مزایای زیادی هستند اما ممکن است معایبی را نیز ایجاد کنند. البته معایب آن‌ها بیشتر به مشکلات اساسی آن‌ها ربط دارد. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات معمول در این گیربکس‌ها خواهیم پرداخت:

  • یکی از مهم‌ترین مسائلی که به هنگام کار با گیربکس کولینگ تاور ممکن است با آن مواجه شوید، دمای بالای عملکرد گیربکس است. زمانی که با برنامه ‌ریزی از گیربکس استفاده نکنید، ممکن است دمای عملکرد آن بالا برود و در نتیجه گیربکس سریعاً خراب شود.
  • صدا و لرزش غیر عادی از دیگر معایب این گیربکس‌ها به شمار می‌آید. صدا و لرزش آن‌ها می‌تواند آلودگی صوتی ایجاد کند و تجهیزات صنعتی را سریعا خراب کند.
  • در مواقعی احتمال دارد دما و رطوبت بالایی که در برج‌های خنک کننده وجود دارد بر روی عملکرد گیربکس تاثیر بگذارند و حتی عمر آن را کاهش دهند. این باعث خراب شدن زود هنگام یاتاقان‌ها و بلبرینگ‌ها می‌شود و می‌تواند شفت گیربکس‌ها را نیز دچار سایش کند.
گیربکس برج خنک کننده

گیربکس برج خنک کننده

قیمت گیربکس کولینگ تاور

تعیین قیمت گیربکس برج خنک کننده (cooling tower gearbox) با توجه به عوامل متعددی انجام خواهد شد برخی از مهم‌ترین پارامترهایی که در این رابطه تاثیرگذار هستند عبارتند از:

  • مواد اولیه‌ای که برای ساخت گیربکس کاربرد داشته‌اند.
  • کیفیت اجزای تشکیل دهنده گیربکس
  • وارداتی بودن یا نبودن گیربکس
  • نوع گیربکس
  • جنس بدنه گیربکس و جنس قطعاتی که در این گیربکس استفاده شده است.
  • توان الکترو موتورها و فن‌ها
  • وجود قابلیت خنک ‌سازی اتومات در گیربکس یا عدم وجود این قابلیت
  • میزان سر و صدای گیربکس

فراموش نکنید که جنس درزگیرها و همچنین کیفیتی که گیربکس دارد می‌تواند روی قیمت آن تاثیر مستقیمی بگذارد. شما عزیزانی که قصد اطلاع از قیمت گیربکس کولینگ تاور را دارید و می‌خواهید آن را بخرید، می توانید از توکا طرح صفاهان کمک بگیرید، این شرکت تولید کننده انواع گیربکس های کولینگ تاور در اصفهان می باشد.

شما می توانید انواع گیربکس صنایع کولینگ تاور مورد نیاز خود را توسط تیم خبره توکا طرح سفارش دهید. برای انتخاب گیربکس و دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن توکا طرح تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

نتیجه گیری گیربکس کولینگ تاور یا گیربکس برج خنک کننده در اصفهان

گیربکس کولینگ تاور که به آن گیربکس خنک کننده نیز می گویند از سه نوع گیربکس حلزونی، هلیکال و خورشیدی طراحی و ساخته می شود که استفاده گیربکس ها بستگی به قدرت مورد نیاز و سفارش مشتری دارد. طراح و ساخت گیربکس برج خنک کننده در اصفهان توکا طرح می باشد که با استفاده از متخصصین تولید کننده بزرگ این محصول در اصفهان شده اند. برای آشنایی با ما می توانید شبکه های اجتماعی توکا طرح را دنبال کنید و از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

 

سوالات متداول در مورد گیربکس گیربکس کولینگ تاور یا گیربکس برج خنک کننده در اصفهان

  • وظیفه اصلی گیربکس کولینگ تاور چیست؟

گیربکس‌های کولینگ تاور یا برج خنک کننده معمولا ابزاری برای افزایش قدرت ورودی و افزایش گشتاور برج‌های خنک کننده هستند.

  • قیمت گیربکس برج خنک کننده چقدر است؟

قیمت این گیربکس‌ها تحت تاثیر عوامل مختلف متغیر است. تنوع گیربکس، کیفیت آن، توان و قدرت، سرعت و ابعاد آن در این زمینه تاثیر گذار هستند.

  • گیربکس برج خنک کننده برای چه مواردی استفاده می شود؟

برای گرمایش، تهویه های مطبوع و تهویه از این گیربکس‌ها استفاده می‌شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.