گیربکس‌های صنعتی یکی از اعضای اصلی در صنایع مختلف هستند. این قطعات برای کاهش میزان دور ورودی موتور بکار می رود و با جعبه دنده عمل می‌کنند. امروزه طیف گسترده ای از گیربکس‌های صنعتی وارد بازار فروش شده‌اند که هر یک کاربردهای خاص خود را دارند. گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا از جمله گیربکس‌های صنعتی است که می‌تواند سرعت خروجی در موتور دستگاه صنعتی را کاهش دهد. این گیربکس‌ها انواع مختلفی دارند و با ساختار ویژه خود می‌توانند راندمان موتور را بیشتر کرده و به شکلی معکوس عمل می کنند. در ادامه به توکا طرح صفاهان میخواهد به معرفی این نوع از گیربکس و انواع آن بپردازد.

گیربکس صنعتی کاهنده

گیربکس صنعتی کاهنده

گیربکس کاهنده چیست؟

یکی از کاربردی‌ترین جعبه دنده‌هایی که در دستگاه‌های صنعتی وجود دارند، گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا است. زمانی که موتور دستگاه‌های صنعتی نیازمند کاهش دور باشند، این قطعات کاربرد خواهند داشت. گیربکس‌های کاهنده سرعت با راندمان بالای خود سبب دستیابی به نتیجه‌های بهتری از عملکرد یک دستگاه خواهند شد. در این گیربکس‌ها گشتاور تولید ورودی بهبود می‌یابد و به مراتب سرعت ورودی موتور دستگاه صنعتی نیز کاهش پیدا می‌کند.

در واقع در گیربکس‌های کاهنده اتفاقی که می‌افتد این است که شفت خروجی موتور به واسطه پروانه‌های موجود در گیربکس دچار تبدیل چرخش می‌شود. این گیربکس از آنجایی که دارای دندانه‌های مشبک است، همواره قادر بوده انرژی یک محور محرک را به سایر محورها منتقل کند و سرعت را کاهش دهد. شفت خروجی این گیربکس‌ها آهسته عمل می‌کند و ضمن افزایش دادن گشتاور موتور، سرعت آن را پایین می‌آورد. گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالایی که دارد، پینیون‌ها و چرخ‌های خود را به گونه‌ای حرکت می‌دهد که در نهایت سرعت پایین بیاید.

مزایای گیربکس کاهنده

گیربکس‌های کاهنده در صنایع مختلف منجر به ایجاد مزایای زیادی می‌شوند. این نوع از گیربکس‌ها در حالت کلی سبب کاهش دور موتور شده و عملکرد دستگاه را بهینه سازی می‌کنند. افزون بر آن، مزایای زیر نیز در مجموعه مزایای گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا قرار دارند:

  • اولین و مهم‌ترین مزیت این قطعات، نصب و جایگذاری آسان است. شما در چند دقیقه می‌توانید این گیربکس را در محل تعیین شده قرار دهید و آن را با موتور دستگاه هماهنگ کنید.
  • گیربکس‌های صنعتی کاهنده با راندمان بالای خود جایگزینی ایده آل برای زنجیره، قرقره و سایر ابزارهای سنتی هستند.
  • این نوع از گیربکس‌ها متناسب با اهداف مختلف دستگاه‌های صنعتی، از تنوع زیادی برخوردار شده‌اند.
  • گیربکس‌های کاهنده غالبا دارای راندمان بسیار بالایی هستند. این گیربکس‌ها با برخورداری از توان فنی بالا و قطعات مجزای قدرتمند خود توانسته‌اند به خوبی عمل کنند و راندمان را افزایش دهند.
  • لازم به ذکر است که گیربکس‌های صنعتی کاهنده نسبت به عملکرد و راندمانی که دارد، با قیمت کمتری به فروش می‌رسد. همین قیمت مناسب سبب افزایش کاربرد گیربکس‌های کاهنده در صنایع گوناگون شده است‌.

توکا طرح صفاهان، می تواند به شما در انتخاب گیربکس صنعتی کمک نماید. برای ارتباط با توکا طرح با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

انواع گیربکس کاهنده

با توجه به این که دستگاه‌های صنعتی از نظر ساختار، فن و عملکرد با سایر دستگاه‌ها متفاوت هستند، پس طبیعی است که گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا نیز تنوع زیادی داشته باشد. در غیر این صورت همه دستگاه‌های صنعتی نمی‌توانند از مزایای این گیربکس‌ها بهره مند شوند. خوشبختانه رشد و پیشرفت فناوری و تکنولوژی سبب تنوع بالای گیربکس‌های کاهنده صنعتی شده است. هر کدام از این انواع، مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه با انواع گیربکس‌های صنعتی کاهش دهنده میزان توان موتور آشنا خواهید شد.

گیربکس کاهنده سیاره‌ای (Planetary) یا خورشیدی

یکی از انواع گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا گیربکس سیاره‌ای یا خورشیدی است. این گیربکس‌ها به دلیل مونتاژ هم محوری که دارند، از ابعاد بسیار کوچکی برخوردار شده‌‌اند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توانیم برای گیربکس خورشیدی یا سیاره ای کاهنده نام ببریم، کارایی بالا و گشتاور بالایی است که دارند.

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که این گیربکس‌های کوچک نمی‌توانند نیاز یک دستگاه صنعتی بزرگ را برطرف کنند. اما این افراد کاملا در اشتباه هستند. چرا که این گیربکس‌ها از طراحی پیچیده‌ای برخوردار شده‌اند و با وزن کم خود توان انتقال گشتاور فوق العاده بالایی را دارند. البته باید توجه داشت که قیمت این گیربکس‌ها نسبت به سایر گیربکس‌های کاهنده بالا است. در ضمن، این قطعات صنعتی نیاز به نگهداری و سرویس کردن تخصصی دارند و کمک گرفتن از یک متخصص نیز می‌تواند برای شما هزینه زیادی ایجاد کند.

کاربرد گیربکس‌های صنعتی کاهنده سیاره‌ای در کجا است؟

گیربکس صنعتی کاهنده سیاره‌ای عمدتا در فرآیندها و عملیاتی که نیازمند شتاب قوی و زیاد هستند، کاربرد دارند. این گیربکس‌ها در صنایع رباتیک، ماشین آلات سیار، کوره‌های روتاری صنعتی و مصارف عمومی و کشاورزی به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیربکس کاهنده حلزونی (Worm)

یکی دیگر از انواع گیربکس‌های صنعتی کاهنده، گیربکس‌ حلزونی است. در این نوع از گیربکس‌ها شفت ورودی و خروجی به شکل عمود بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. این گیربکس‌ها از مکانیزم‌های برگشت ناپذیر خوبی برخوردار هستند و سبب افزایش میزان امنیت یک سیستم عملکردی در دستگاه‌های صنعتی خواهند شد.

در مقایسه با گیربکس‌های صنعتی سیاره‌ای باید بگوییم که گیربکس‌های حلزونی ارزان‌تر و کم سر و صداتر هستند. این گیربکس‌ها لرزشی را متوجه دستگاه صنعتی نمی‌کنند و ساختار جمع و‌ جوری دارند. آن‌ها با سایر گیربکس‌ها و حتی قطعات مختلف یک دستگاه صنعتی هماهنگ شده و همواره باعث بهبود عملکرد این دستگاه‌ها می‌شوند. مشکلی که وجود دارد، این است که این گیربکس‌ها سریعا داغ می‌کنند و نیاز به استراحت دارند.

کاربرد گیربکس کاهنده حلزونی چیست؟

در فرآیندهایی که نیاز به انتقال سرعت بالا وجود دارد، گیربکس‌های حلزونی کاربرد دارند. این گیربکس‌ها از بدنه آلومینیومی و چدنی برخوردار شده‌اند و نیاز آنچنانی به تعمیرات در کوتاه مدت ندارند. به همین دلیل در انواع صنایع به خصوص صنایع ماشین آلات از این قطعات استفاده می‌شود.

گیربکس کاهنده زنجیره‌ای (Gear Train)

نوع دیگری از انواع گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا گیربکس کاهنده زنجیری است. این نوع از گیربکس‌ها از شفت‌های موازی برای انتقال نیرو استفاده می‌کنند. آن‌ها به مراتب از تکنولوژی‌های ساده‌ای برخوردار شده‌اند اما به سادگی سبب کاهش دور موتور خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های گیربکس‌های کاهنده زنجیری می‌توانیم به هزینه‌های نگهداری کم آن‌ها و نگهداری آسان اشاره کنیم. این گیربکس‌ها نسبت کاهش کمی نسبت به هر زنجیره دارند.

کاربرد گیربکس کاهنده زنجیری در کدام دستگاه‌ها است؟

معمولا در مواردی که نیاز به نیروی زیادی برای انتقال وجود دارد، از گیربکس‌های کاهنده زنجیری کمک گرفته می‌شود. اگر نگاهی به ساختار نوارهای نقاله بیندازید، این مدل از گیربکس‌های کاهنده صنعتی را مشاهده خواهید کرد.

گیربکس کاهنده مورب (Bevel)

گیربکس‌های مورب نیز جزو مواردی هستند که برای کاهش دادن دور موتور دستگاه‌های صنعتی کاربرد دارند. این گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالایی که دارد و ساختار جمع و جور خود توانسته است به خوبی نیرو را کنترل کند. مهم‌ترین مشخصه‌ای که می‌توان برای گیربکس‌های مورب در نظر داشت، وجود میل لنگ زاویه دار در این دستگاه‌ها است. این ویژگی گیربکس‌های مورب سبب ایجاد امکان تغییر سیستم چرخش دستگاه شده است. مصرف کنندگان می‌توانند به راحتی این سیستم را از طولی به عرض و از عرضی به طول چرخش دهند.

لازم به ذکر است که گیربکس‌های مورب با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و نگهداری آن‌ها نیز دشوار است. برای تعمیرات و نگهداری از این قطعات باید هزینه زیادی را بپردازید. به همین دلیل اکثر افراد تنها مواقعی که مجبور باشند از این گیربکس‌ها استفاده می کنند.

کاربرد گیربکس کاهنده مورب در کجا است؟

این نوع از گیربکس‌ها می‌توانند در موتورهای سه فاز ناهمگام و همگام کاربرد داشته باشند. با توجه به عملکرد بی صدای این قطعات موتورها نیز به صورت بی صدا عمل می‌کنند و مصرف برق را کاهش می‌دهند. در نتیجه با مصرف بهینه انرژی می‌توان بهترین عملکرد را از یک دستگاه صنعتی مشاهده کرد.

انواع گیربکس کاهنده

انواع گیربکس کاهنده

در انتخاب یک گیربکس کاهنده به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

حال که با انواع گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا آشنایی پیدا کردید، نوبت به خرید این گیربکس‌ها می‌رسد. این که در طول خرید باید به چه نکاتی توجه بشود، اهمیت زیادی دارد. چندین فاکتور و متغیر مهم وجود دارند که در زمینه خرید یک گیربکس کاهنده باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

توجه به گشتاور و سرعت گیربکس

به هنگام خرید گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا لازم است که شما میزان حداکثر گشتاور و بارهای محوری و شعاعی گیربکس را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت است که می‌توانید یک گیربکس را متناسب با گشتاور دستگاه خود خریداری کنید. برای مثال گیربکس‌های خورشیدی از گشتاور بالایی برخوردار شده‌اند و در دستگاه‌هایی که نیاز به گشتاور بالا دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ضمن شما باید سرعت را نیز مد نظر داشته باشید. یعنی از سرعت ورودی و خروجی گیربکس مطلع شوید تا بتوانید بهترین نوع از گیربکس‌های صنعتی را برای کاربرد مد نظر خود خریداری کنید.

میزان بازدهی گیربکس

یک گیربکس کاهنده خوب گیربکسی است که مصرف انرژی آن بهینه باشد و کارایی و راندمان آن بسیار عالی باشد. افرادی که از سازندگان معتبر گیربکس‌های کاهنده را خریداری می‌کنند، از نظر بازدهی و کارایی گیربکس مطمئن هستند. گیربکس‌های خوب همواره با توجه به استانداردهای ایمنی طراحی می‌شوند و قادر به تحمل شرایط محیطی هستند. به همین دلیل هیچ عاملی نمی‌تواند روی عملکرد آن‌ها تاثیر منفی بگذارد.

  • توجه به ابعاد گیربکس: نکته مهم دیگری که در زمینه خرید گیربکس‌های کاهنده باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد گیربکس است. یک گیربکس باید با اندازه‌ای مطابق با فضای موجود خریداری شود. در غیر این صورت نمی‌تواند در دستگاه نصب شود. حتی اگر نصب هم بشود، دشواری‌های نصب را افزایش می‌دهد.
  • توجه به شافت گیربکس: امروزه گیربکس‌های صنعتی چه در نوع کاهنده باشند چه در نوع افزایش دهنده، همواره از شافت‌های مختلفی برخوردار هستند. شافت‌های موازی، شافت‌های مورب، شافت عمودی، شافت افقی و غیره از این شافت‌ها هستند که به تناسب کاربرد مد نظر شما مشخص می‌شوند. گیربکسی را خریداری نمایید که شافت آن با عملکرد دستگاه صنعتی هماهنگ باشد.
  • توجه به گارانتی و پشتیبانی گیربکس: معمولاً برندهای معتبری که به تولید و ساخت گیربکس‌های صنعتی کاهنده می‌پردازند، ضمانت و پشتیبانی پس از فروش گسترده‌ای را برای انواع گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا در نظر گرفته‌اند. گارانتی و ضمانت به شما این اطمینان را می‌دهد که در صورت بروز هر گونه اختلال به سرعت و به راحتی محصول را تعمیر کنید.
  • توجه به میزان هزینه و بودجه: این که شما متناسب با بودجه و هزینه‌ای که دارید یک گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا را خریداری کنید نیز در زمینه خرید اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که شما هزینه کافی برای خرید یک گیربکس خاص را نداشته باشید، می‌توانید از مدل‌های مختلف این گیربکس در برندهای گوناگون به عنوان جایگزین استفاده کنید و این سبب کاهش هزینه می‌شود. در چنین مواقعی شما به دلیل کمبود بودجه قادر به خرید همان محصول مد نظر خود نخواهید بود.

فاکتورهای دیگری که باید به هنگام خرید گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا مد نظر قرار بگیرند، عبارتند از:

  • میزان انتقال نیرو بین موتور و گیربکس
  • میزان بار شعاعی
  • آرایش محورهای گیربکس
  • نوع درایو لود برای نصب گیربکس
  • دور شافت و خروجی مستقیم گیربکس

نصب گیربکس کاهش دهنده سرعت

نصب گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا نیازمند رعایت نکات مهمی است که نباید از آن‌ها غافل شد. حتماً باید این نوع از گیربکس‌ها را به پایه صلب ببندید تا در هنگام عملکرد لرزش و ارتعاش نداشته باشند. در صورتی که گیربکس در محیطی نصب شود که احتمال ضربه خوردن وجود دارد، برای کاربرد بهینه این قطعات از کوپلینگ‌های هیدرولیکی استفاده می‌شود.

برای این که گیربکس در طول زمان به خوبی عمل کند و گیرپاژ نکند یا قطعات مختلف آن زنگ نزنند، باید سطوح گیربکس را گریس کاری کنید. در این صورت عمر آن افزایش می‌یابد. در این موارد اگر از روغن‌های شیمیایی استفاده می‌کنید، باید هر چند وقت یکبار روغن را عوض کنید‌

نکته مهم دیگری که در نصب این نوع از گیربکس‌ها حائز اهمیت است، روانکاری گیربکس صنعتی است. چنانچه روانکاری این قطعات با گریس و روانکارهای ترکیبی انجام شده باشد، بهتر می‌توان از این قطعات استفاده و نگهداری کرد. برای نصب این نوع از گیربکس‌ها یک فضای خاص را در نظر بگیرید که آسیب‌های محیطی بر روی گیربکس اثر نگذارند.

توجه کردن به دفترچه راهنمای گیربکس نیز برای نصب بهتر آن از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

شما می توانید انواع گیربکس صنعتی مورد نیاز خود را توسط تیم خبره توکا طرح سفارش دهید. برای انتخاب گیربکس و دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن توکا طرح تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

قیمت و خرید گیربکس صنعتی کاهنده

یکی از فاکتورها و متغیرهای مهمی که باید در خرید گیربکس‌های صنعتی کاهنده مورد توجه قرار دهید، قیمت این گیربکس‌ها است. باید توجه داشت که قیمت تمامی گیربکس‌های صنعتی کاهنده یکسان نیست. این قیمت متناسب با عواملی همچون طراحی گیربکس، سایز آن، برند گیربکس، جنس گیربکس، نوع کاربری و کیفیت آن متفاوت است.

اگر شما نیز قصد خرید گیربکس‌های صنعتی کاهنده را دارید، می‌توانید از توکا طرح صفاهان این محصول را با قیمتی عالی خریداری نمایید.

بدین صورت که ابتدا نوع گیربکس را انتخاب کنید. سپس این محصول را از نظر مشخصات فنی و مشخصات ظاهری بررسی کنید و اگر محصول نیاز شما را برطرف می‌کند، درخواست خرید آن را به ثبت برسانید.

در صورتی که به راهنمایی‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید در مورد انتخاب بهترین گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا از کارشناسان وب سایت ما سوال بپرسید.

نتیجه گیری گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا

ما در این مطلب در مورد گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا صحبت کردیم. این قطعات همان گونه که از نامشان پیدا است، به جهت کاهش دور موتور و سرعت موتور در دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها دارای انواع مختلفی همچون گیربکس مورب، سیاره‌ای، زنجیره‌ای و حلزونی هستند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاصی دارند. به هنگام خرید این نوع از گیربکس‌ها باید با نکات مهم خرید آشنایی داشته باشید و سپس با اطلاع از قیمت آن‌ها خریدهای خود را انجام دهید. شما می‌توانید با ما در ارتباط باشید تا در نهایت با راهنمایی کارشناسان ما بهترین نوع از گیربکس صنعتی کاهنده با راندمان بالا را خریداری نمایید. برای آشنایی با ما می توانید شبکه های اجتماعی توکا طرح را دنبال کنید و از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.