آیا می‌‌دانید که گیربکس کرانویل پینیون یا شافت بغل چه ‌نوع گیربکسی است؟ این محصول چه قطعاتی دارد و چگونه ساخته می شود؟ گیربکس پینیون کرانویل جزو پرکاربردترین انواع گیربکس ها در عرصه های مختلف صنعتی است. این محصول که انواع مختلفی دارد و مجهز به چرخ دنده هایی به نام پینیون و کرانویل است. به همین دلیل نام آن را گیربکس کرانویل پینیون گذاشته اند.‌ این نوع از گیربکس ها با نام های دیگری مثل گیربکس شافت بغل و هالو شفت شناخته شده اند. امروزه برند های مختلفی هستند که گیربکس های مذکور در آنها تولید شده و به فروش می رسند. شما پس از انتخاب و خرید این قطعات، باید با علائم خرابی آنها نیز آشنا باشید. چرا که اگر عملکرد این گیربکس ها خوب نباشد، عملکرد کلی یک دستگاه و یک خودرو هم خوب نخواهد بود. در ادامه جزئیات بیشتری از محصول گیربکس پینیون کرانویل در اختیارتان قرار می دهیم در صورت نیاز می توانید سوالات خود را برای ما کامنت کنید.

گیربکس های پینیون کرانویل

گیربکس های پینیون کرانویل

گیربکس کرانویل پینیون چیست؟

ممکن است شما هم در صنایعی مشغول به کار باشید که به دلایل مختلف به گیربکس های پر قدرت و کوچک نیاز پیدا کنید. اگرچه انواع مختلفی از گیربکس ها مثل گیربکس حلزونی و خورشیدی وجود دارند که می توان از آنها استفاده نمود، اما ممکن است این گیربکس ها به خوبی نیاز شما را برطرف نکنند‌. چرا که دارای ابعاد بزرگی هستند و قادر به انتقال بار با فشار بالا نیستند. اینجا است که گیربکس پینیون کرانویل به کار شما می آید و انتظاراتتان را برطرف می کند.

این محصول که تلفیقی از گیربکس هلیکال و حلزونی است، با شفت بغل عمل می کند و فضای زیادی را هم اشغال نمی کند. از این رو از اهمیت زیادی برخوردار شده است. شما می توانید در صنایع مختلفی نظیر صنایع پتروشیمی، دریایی، غذایی، دارویی، آب و فاضلاب، نورد و کاشی و سرامیک از این گیربکس ها استفاده کنید. در صنایع خودرو سازی هم به طور گسترده این گیربکس ها کاربرد دارند.

انواع گیربکس کرانویل پینیون

گیربکس های سری پینیون کرانویل دارای انواع مختلفی هستند. این گیربکس ها هر کدام اجزای خاصی دارند و کاربردهای خاصی هم از آنها انتظار می‌رود. در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم.

شما می توانید انواع گیربکس کرانویل پینیون مورد نیاز خود را توسط تیم خبره توکا طرح سفارش دهید. برای انتخاب گیربکس کرانویل پینیون و دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره تلفن توکا طرح تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

گیربکس های کرانویل مارپیچ

یکی از انواع گیربکس های مذکور را گیربکس های مارپیچ تشکیل می دهند. این مدل از گیربکس ها همان طور که از نامشان پیدا است، دارای اجزای مارپیچی هستند. یعنی قطعات موجود در آنها ساختار مارپیچ مانند دارند. در این گیربکس تماس دو چرخ دنده با هم خیلی دیر به دیر اتفاق می افتد. پس چرخ دنده ها به صورت مستقل از هم می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و با دیفرانسیل خودرو در ارتباط باشند.

 

گیربکس هیپوئید

این مدل از گیربکس های کرانویل پینیون کاملاً شبیه به گیربکس های مارپیچ طراحی می شوند. اما تنها تفاوتی که این گیربکس ها با مدل قبل دارند این است که چرخ دنده های آنها مدل هایپر بولیک است یعنی به شکل مخروطی طراحی شده اند.
در این مدل از گیربکس ها پینیون می تواند بسیار بالاتر از کرانویل ها حرکت کند. یعنی این قطعه در ساختار گیربکس آزادی عمل بیشتری نسبت به سایر قطعات دارد. در ضمن این محصول عمر طولانی تری نسبت به سایر محصولات مشابه دارد. از این رو برای ساخت محورهای عقب خودروهای مختلف از این نوع از گیربکس ها استفاده می شود.

 

گیربکس کرانویل پینیون صفر

چرخ دنده هایی که در این مدل از گیربکس ها تعبیه شده اند، حالت خمیده دارند. در واقع ساختار این گیربکس ها ترکیبی از ساختار گیربکس ساده و مارپیچ است. اما عملکرد آنها با عملکرد گیربکس مارپیچ و ساده متفاوت است. با توجه به نیاز خودروهای مختلف و دستگاه های گوناگون، می تواند در صنایع مختلف از این نوع از گیربکس ها استفاده کرد.

 

گیربکس کرانویل پینیون مستقیم

آخرین نوع از گیربکس های پینیون کرانویل، گیربکس های مستقیم هستند که از چرخ دنده های مخروطی تشکیل شده اند. دندانه های این چرخ دنده ها ساده و مستقیم است. پس این چرخ دنده ها به راحتی می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.

 

دنده کرانویل

زمانی که قرار باشد از گیربکس کرانویل استفاده کنید، لازم است که به عنوان یکی از مهم ترین اجزای این قطعه، چرخ دنده کرانویل را تهیه نمایید. اما این که چرخ دنده کرانویل چیست، ممکن است سوال شما هم باشد.

چرخ دنده کرانویل یکی از مهم ترین اجزایی است که در ساختار گیربکس پینیون کرانویل دیده می شود. این چرخ دنده که با نام چرخ دنده حلقه ای هم شناخته شده است، می تواند بین پینیون و دیفرانسیل ارتباط برقرار کند. از همین جهت هم اهمیت زیادی دارد. این چرخ‌ دنده ها عموما شبیه به یک دیسک طراحی می شوند و می توانند یکی از انواع چرخ دنده های مارپیچ هم باشند.

شاید بپرسید که نیرو توسط این چرخ دنده چگونه از این طریق منتقل می شود. لازم به ذکر است که کرانویل از یک سو با پینیون و از سوی دیگر با هرزگردهای دیفرانسیل ارتباط برقرار می کند. به همین دلیل می تواند به سرعت نیرو را از این سمت به سمت دیگر انتقال دهد. برای تولید این نوع از چرخ دنده ها از فولادی که‌ کربن کمی دارد، استفاده می شود. همین ویژگی باعث افزایش میزان سختی و عملکرد بهتر چرخ دنده مذکور شده است.

 

چرخ دنده پینیون کرانویل

چرخ دنده پینیون کرانویل چرخ دنده ای متشکل از دو جزء پینیون و کرانویل است. چرخ دنده پینیون یا چرخ دنده کله گاوی نوعی چرخ دنده مخروطی است که به صورت عمودی در ساختار گیربکس قرار می گیرد و با دیفرانسیل ارتباط برقرار می کند. جنس این نوع از چرخ دنده ها عموما چدن یا فولاد است.

کرانویل ها، قطعه دیگری هستند که در گیربکس پینیون کرانویل دیده می شوند. همان طور که گفتیم، این چرخ دنده ها آهنی بوده و دارای دو سطح صاف و دندانه دار هستند.‌ به دلیل وجود دو چرخ دنده در گیربکس های مذکور صدای دنده کاهش خواهد یافت و عملکرد آن بهتر می شود.

در این سیستم، دنده پینیون با زاویه ۹۰ درجه‌ای روی کرانویل قرار می‌گیرد و نیروهای وارد شده را به دیفرانسیل می‌برد. اساس عملکرد این دو چرخ دنده با یکدیگر این است که با چرخش ۹۰ درجه‌ای خود می‌توانند گشتاور را انتقال دهند. معمولا برای این که راندمان دیفرانسیل خودرو و سایر دستگاه‌ها افزایش پیدا کند، از چنین چرخ دنده‌هایی استفاده می‌شود.

گیربکس کرانویل یا شافت بغل

گیربکس کرانویل یا شافت بغل

اجزا گیربکس شافت بغل

اگر انتخاب شما هم یک گیربکس کوچک با توان بالا است، گیربکس کرانویل پینیون برایتان بسیار مناسب است. این گیربکس ها همانند خیلی دیگر از انواع گیربکس دارای اجزای مختلفی هستند و ساختار خاصی هم دارند. چرخ دنده، پوسته، محورهای ورودی و خروجی، درپوش کنترل روغن، کاسه نمد و یاتاقان مهم ترین بخش های این گیربکس را تشکیل می دهند. این اجزا زمانی که در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند، می توانند نیروی زیادی را ایجاد کنند.

 

مزایای اجزا شافت بغل

از جمله مزایای این نوع از محصولات می توانیم به ایجاد گشتاور بالا، وزن سبک، تحمل زیاد فشار و ابعاد کوچک آنها اشاره کنیم. افزون بر آن، این دستگاه ها به صورت بی صدا عمل می کنند و بدون این که به عملیات حرارتی توجه داشته باشند، به کار خود ادامه می دهند. در ضمن، کاربرد آنها نیز محدویت ندارد. هر جا که نیاز بود، می توانید گیربکس های مذکور را به کار بگیرید و از آنها استفاده کنید‌. همین مزایا باعث افزایش کاربرد گیربکس های مذکور در چند سال اخیر شده اند.

 

علائم خرابی گیربکس کرانویل پینیون

برای این که متوجه شوید گیربکس پینیون کرانویل شما دچار ایراد شده است یا نه، می توانید به علائم زیر توجه کنید:

  • استشمام بوی سوختگی:

ممکن است خراب شدن چرخ دنده هایی که با دیفرانسیل خودرو در ارتباط هستند، مهم ترین عامل برای استشمام بوی سوختگی از دنده خودرو باشد. در این موارد روغنی که از پیچ و مهره ها بیرون می زند، بوی سوختگی ایجاد می کند و نشان از خرابی چرخ دنده خودرو دارد.

  • شنیدن صداهای عجیب:

اگر متوجه شدید که صداهای عجیب می آید، به احتمال زیاد گیربکس کرانویل پینیون دچار اختلال شده است. زمانی که قرار است دنده را عوض کنید، ممکن است صدایی مثل زوزه به گوشتان برسد. همچنین با خلاص کردن دنده هم صداهای بلندی به گوش می رسند. همه این ها علائمی هستند که خرابی پینتون را به دنبال دارند.

  • سر و صدای زیاد:

در مواقعی هم ممکن است صداهای بلندی از خودرو به گوش برسند که علت آنها مشخص نیست. به احتمال زیاد بلبرینگ هایی که با دیفرانسیل و گیربکس در ارتباط هستند، عامل اصلی این صداها هستند. در مواردی ممکن است روغن کاری نامناسب هم باعث ایجاد چنین صداهایی بشود.

  • لرزش در درایو شفت:

از دیگر علائم خرابی دنده پینیون، لرزش درایو شفت است. این زمانی اتفاق می افتد که شفت بخواهد نیرویی را به دیفرانسیل منتقل کند. این لرزش ها بیانگر فرسودگی اتصالات بین چرخ دنده های گیربکس هستند.

 

قیمت گیربکس کرانویل پینیون

گیربکس کرانویل پینیون با توجه به برندهای که در بازار ارائه می شود دارای قیمت متفاوتی هستند. یکی از به صرفه ترین راه خرید گیربکس کرانویل پینیون توکا طرح می باشد. در ضمن، قیمت هایی که این شرکت برای محصولات خود در نظر گرفته است، قیمت هایی کاملا اقتصادی هستند. بدین ترتیب شما با انتخاب توکا طرح می توانید یک محصول باکیفیت را با صرف هزینه هایی منصفانه خریداری کنید. خریدهای عمده شما نیز مشمول تخفیفات شرکتی خواهند شد.

 

طراحی و ساخت گیربکس کرانویل پینیون 

امروزه شرکت های مختلفی وجود دارند که با نام تجاری خاص خود، به فروش گیربکس پینیون کرانویل پرداخته اند. این شرکت ها هر کدام با استفاده از نکات مهم استاندارد بودن یک محصول اقدام به تولید آنها می کنند. بنابراین کیفیت گیربکس ها در انواع مختلف در شرکت های مختلف متفاوت خواهد بود. اگر شما هم قصد خرید گیربکس پینیون کرانویل را دارید، باید به فکر یک شرکت معتبر و استاندارد باشید. توکا طرح صفاهان تولیدکننده انواع گیربکس کرانولی پینیون است.

شرکت توکا طرح صفاهان جزو اولین و نامدارترین شرکت هایی است که گیربکس هایی بسیار کاربردی با کیفیتی عالی را روانه بازار کرده است. این شرکت در حال حاضر با تولید محصولات قدرتی و سرعتی، سعی در رفع نیاز صنایع مختلف به انواع گیربکس دارد.

توکا طرح صفاهان، می تواند به شما در انتخاب گیربکس کرانویل پینیون مناسب کمک نماید. برای ارتباط با توکا طرح با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 91091019-031 و 09900086778

 

نتیجه گیری گیربکس کرانویل پینیون در اصفهان

گیربکس کرانویل پینیون یکی از انواع گیربکس های صنعتی است که در انواع مختلف تولید می شود. این گیربکس با استفاده از دو چرخ دنده پینیون و کرانویل تولید می شوند و در خودروها کاربرد زیادی دارند. این گیربکس ها به صورت شافت بغل طراحی شده اند و ابعاد کوچکی دارند. توان این دستگاه ها به نسبت سایر دستگاه ها بیشتر است. در مواقعی ممکن است علائمی همچون بوی سوختگی و صدای غیر طبیعی دنده نشان از خراب شدن پینیون ها داشته باشد. لازم به ذکر است کرانویل پنیون سرعتی نسبت تعداد دوران پینیون و کرانویل با هم است. برای خرید این نوع از گیربکس ها می توانید از طریق وب سایت توکا اقدام کنید. برای آشنایی با ما می توانید شبکه های اجتماعی توکا طرح را دنبال کنید و از آخرین اخبار ما با خبر شوید.

 

سوالات متداول در مورد گیربکس کرانویل پینیون

  • انواع گیربکس کرانویل پینیون چیست؟

این گیربکس‌ها در انواع مستقیم، مارپیچ، صفر و هیپوئید تولید می‌شوند.

  • نحوه عملکرد چرخ دنده کرانویل چگونه است؟

این چرخ دنده از یک سو با پینون و از سوی دیگر با دیفرانسیل در ارتباط است. سپس نیرو را به دیفرانسیل منتقل می‌کند.

  • علائم خرابی گیربکس پینیون کرانویل چیست؟

بوی سوختگی، صدا دادن ماشین، صدا دادن دنده از علائم خراب شدن پینون هستند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 9 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.